Assalamualaikum . My Name is Siti Nuraqilah Bt Jumaat . Just call me Qyla . 18 y/o . 19/11/1995 . Kesayangan Kekanda <3

Wednesday, January 9, 2013

New Life

 
 
 
Assalamualaikum :) post for today about NEW LIFE and NEW BEGINNINGS iaitu Kehidupan Baru dan Permulaan Baru. Kehidupan baru sebagai seorang student at College yang baru sahaja bermula :D Kehidupan baru yang qyla alami mengajar untuk kita hidup bersendirian a.k.a BERDIKARI tanpa family atau orang yang selalu dengan kita dari kecil sehingga dewasa. Especially kawan-kawan yang kita kenal daripada tadika, sekolah rendah dan seterusnya sekolah menengah.


I'm sure sometimes we hard to accept this situasion :) tapi itulah kenyataan yang perlu kita terima. Walaupon ianya susah tapi percayalah kita pasti boleh melakukannya ^^/ Insya'Allah. Anggap lah ianya sebagai cabaran dan dugaan baru dalam hidup kita. Sometimes kehidupan manusia memerlukan sesuatu yang baru and i'm sure some people will said "wahhhhh" because ada sesuatu yang dah berubah menjadi lebih baik like kita boleh hidup without parents and family and something like that ;)



Bila bergelar student of College or University everythings changed and everythings new like friends, cara kehidupan kita, cara pergaulan kita dan sebagainya :) so terpulang kepada kita macam mana kita nak menjalani itu semua. But the way hidup berjauhan dengan family ini adalah kehidupan yang sangat complicated sebenarnya. Because kita bebas dari kawalan ibu bapa but we must remember kebebasan yang kita dapat mestilah dijaga dan digunakan sebaik mungkin dan elakkan daripada perkara yang tidak elok :)


Selain itu, kebebasan yang kita dapat adalah atas dasar kepercayaan ibu bapa yang tinggi dekat kita :) that's why lah kita mesti gunakan sebaik mungkin kepercayaan tersebut. Before ni Qyla pon susah nak dapat kepercayaan from my mother but know tidak lagi. Alhamdulillah mak Qyla beri kepercayaan dekat Qyla untuk pergi kursus BI selama 3bulan at AUSTIN COLLEGE PUCHONG dan Insya'Allah Qyla tidak akan sia-sia kan :) Thank You Mum <3




Bila dah hidup tanpa keluarga ni kita mesti jaga kelakuan dan perangai kita :) but the way JANGAN tinggal SOLAT, sebab solat tu tiang agama kita, dan selalu berdoa agar semua urusan dunia dan  akhirat dipermudahkan serta minta agar kita dijauhkan daripada perkara yang sia-sia. Insya'Allah.




Alhamdulillah, walaupon hidup berjauhan dengan family tapi Qyla still ada roommate yang baik dan boleh satu kepala dengan Qyla. Roommate name's Fatin Norliyana :) baru first time kenal kiteorang dah rapat sangat sampai kawan class cakap yang kiteorang kembar dan ada yang cakap juga kiteorang saudara :D hehe memang kiteorang saudara pon ^^/ Saudara SEISLAM :D ngeh ngeh ngeh




Tak lupa juga dekat housemate Qyla yang gila-gila tapi baik juga :D hehe. Terutamanya kak Sakinah :D Hari-hari gelak sebab dia. hahaha ada jeh gelagat dia yang boleh buat orang gelak sampai guling-guling. Orang tengok muka dia pon dah boleh gelak belum buka mulut lagi :P selain itu, kak Fazira :) kak fazira ni dah macam kakak Qyla :D apa sahaja boleh shared dengan dia :) akhir sekali kak Beth :D kak beth ni kerja dia hari-hari menyanyi. Pagi, petang, siang dan malam asyik menyanyi jeh :3 satu hari tak dengar suara dia memang tak sah :p hehehe




Hope keadaan ni kekal sampai Qyla habis kursus BI :) Insya'Allah .. Sampai disini sahaja dulu :D Semoga Qyla panjang umur dan berjumpa di post yang lain.. ASSALAMUALAIKUM :)




                                                               LotOfLove Qyla
                                                   Thank You For Visited My Blogger
                                                             
                                                                                                                                      The End...

                                                  

No comments:

Post a Comment